Taiči
Į pradžią Cigunas Taiči Karate Seitai

Image
Taiči

Taiči - viena iš rytų kovos menų rūšių,meditacia judesyje, energijos valdymas.
Iki mūsų dienų išliko penki pagrindiniai Taiči stiliai.

Taiči principai:

  1. Kūnas laikomas statmenai Žemės ir Dangaus jėgai. Žemės jėga perleidžiama kūnu ir atitinkamu judesiu nukreipiama į norimą išmetimo tašką.
  2. Būtina atsipalaiduoti judesyje.
  3. Laisvas ci tekėjimas kūnu. Judesių koordinacija be papildomos fizinės jėgos, kūnas juda plastiškai, tolygiai.
  4. Pasiekiama ramybė, įeinama į tylos būseną.
Senovės daosai tikėjo, kad bet koks pasikeitimas fiziniame kūne sąlygoja pasikeitimus mintyse bei emocijose. Ir atvirkščiai, proto bei dvasiniai pasikeitimai pasireiškia fiziniame kūne. Toks proto ir kūno susijungimas įvyksta darant Taiči. Tai atsispindi subalansuota energija, gera sveikata, emociniu bei fiziniu stabilumu. Taiči pagalba išmokstama valdyti ci tėkmę savame kūne. Tuo pačiu atskiros Taiči formos, pozos, kūno judesiai atidaro energetinius kanalus, panaikina juose esančius blokus. Lėti, švelnūs judesiai praplatina meridianus ir išlaiko juos tvirtus bei elastingus. Kartu su kūnu lavinamas ir protas. Sąmoningas minčių nukreipimas atliekant tam tikrus judesius vadovauja ci tėkmei. Treniruojamas protas išmoksta jausti ir valdyti ci atskirose kūno vietose. Tai padeda paskirstyti ci kūne bei ugdo sugebėjimą koncentruotis. Kai sąmoninga ci reguliacija tampa automatiška, ci teka lengvai, natūraliai. Toks procesas vadinamas reguliacija be reguliacijos.
Nors Taiči yra viena kovos menų rūšių, tačiau mūsų dienomis dažniau praktikuojama kaip gimnastika norint pagerinti sveikatą, atrasti dvasinę pusiausvyrą. Ši praktika stimuliuoja centrinę nervų sistemą, sumažina padidėjusį kraujo spaudimą, stiprina imuninę sistemą, išgydo tokias ligas kaip astmą, artritus, skrandžio susirgimus, širdies problemas, sumažina stresą. Taip pat pagerinama kūno laikysena, subtiliau jaučiamas ryšys su aplinka, vyksta atjauninantys procesai.

Puslapis atnaujintas 2015.04.27